Info campagne

Studenten OV-chipkaart


Overkoepelend orgaan dat voor Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) en Translink (TLS) communicatie verzorgt richting studenten over reizen met het openbaar vervoer.

Opdracht

Ontwikkel en realiseer een campagne die studenten informeert over veranderingen in het gebruik van openbaar vervoer (OV) door de invoering van de OV-chipkaart en hoe zij in de toekomst kunnen blijven reizen met het OV.

Oplossing

Out of the box-denken zowel in taal als visueel om dicht bij de belevingswereld te blijven van de studenten. De papierprop was metafoor voor het uitstelgedrag van studenten. Ook qua middeleninzet moesten we naar de studenten toe, om deze lastig te vangen doelgroep effectief te bereiken en te informeren.

Disciplines

Projectbegeleiding: Bas Wilgenkamp
Strategie: Bas Wilgenkamp
Creatie:
Dave Snijders & Peter van der Voort
Copy: Peter  van der Voort
Studio:
 Daylight
Online display: Formule WWW
Landing page: Formule WWW
Productie: Booqi Cards (Z-Booqi), Print & Display (abri’s), Endless Branding (perskits), Boom + Verweij (drukwerk), Kolibri (stickers), FlashBay (USB sticks)
Mediabureau: SVB Media (mediastrategie en -inkoop)
Radiocommercial: Studio Alfred Klaassen
Street marketing: Promodukties (moving billboards, promoteams)