Amsterdam Museum

Sales / Traffic

Amsterdam Museum


Amsterdam Museum vertelt het verhaal van de stad: over toen, nu en straks. Met tentoonstellingen, evenementen, publicaties en andere publieksproducten, zowel in de expositieruimtes als online.

Opdracht

Zorg voor maximale zichtbaarheid van en traffic naar de tentoonstelling De Gouden Eeuw. Budget is beperkt, dus wees creatief.

Oplossing

In de communicatie het heden en verleden samenbrengen om relevantie van deze periode te benadrukken. Het tijdperk ‘De Gouden Eeuw’ was immers de basis van veel hedendaagse activiteiten. Door de statische tentoongestelde voorwerpen op slimme manier animerend te maken, konden we met beperkte middelen toch TV-commercials inzetten en naast abri’s het bereik aanzienlijk vergroten.

Disciplines

Projectbegeleiding: Bas Wilgenkamp
Strategie:
Bas Wilgenkamp
Creatie:
Dave Snijders & Peter van der Voort
Vormgeving: Daylight
Online Display: Daylight
Productie: LGP (drukwerk), Muller Visual (abri’s)
TV-commercial: Zelfspot